HUBNUTÍ S PALEO VÝŽIVOU

ANO či NE?

Patricie Schwarzová

DŮLEŽITÉ

Pohráváte si s myšlenkou, že si zvolíte paleo stravu jako formu hubnutí? Pak je důležité, abyste věděla, že tento výživový směr (podle mého názoru výživové poradkyně) je asi nejpřijatelnější formou úpravy jídelníčku, avšak je třeba si uvědomit, že je to opět dieta. Tento styl stravování Vás bude v mnohém omezovat, a tak než se do něj pustíte, načerpejte dostatek informací a zvažte, zda budete schopná tuto dietu dodržovat.

Online hubnoucí PRŮVODCE ZDARMA
Vás provede třemi technikami, které jednoduše nastartují Vaše hubnutí,
a nezabrání tomu
ani ten otravný přechod.



Paleotické (z řeckého paleos = staré) stravování odkazuje na časy paleolitu (starší doby kamenné). I proto má tento stravovací styl název "kamenná dieta".

Mnozí vyznavači stravy lovců a sběračů tvrdí, že nejde o dietu, ale o výživový trend, protože cílem není jen úprava hmotnosti, ale celková obnova jídelníčku a co hlavně obnova myšlení paleotika. A tak, než se do tohoto stravovacího stylu pustíte, důkladně si rozvažte, zda jste schopni myslet a tím pádem i upravit svůj životní styl po vzoru "paleo". 

 

Přináším vám několik informací o jídelníčku našich jeskynních předků. ROZHODNUTÍ, zda si tento styl stravování zvolíte, JE NA VÁS.

V ČEM SPOČÍVÁ NÁVRAT KE STRAVĚ NAŠICH PŘEDKŮ

  • Ve zvýšeném příjmu tuků
  • V přiměřeném množství bílkovin
  • V nízkém množství sacharidů

Vyznavači palea se řídí tzv. pyramidami, v kterých hrají prim:

  1. Maso, vejce, plody moře, ryby (pokud možno z čistých chovů a volně žijících zvířat, která nekonzumují průmyslově zpracovanou výživu)
  2. Zelenina (typická pro danou zeměpisnou šířku, ideálně v biokvalitě, avšak ne příliš cukernatá - mrkev...)
  3. Ovoce (platí stejně jako u zeleniny)
  4. Ořechy, povolené druhy tuků, olejů (kokosový, balzamikový) a dochucovadel (mořská sůl, sladidlo agáve, jablečný ocet...)

ZAKÁZANÉ JSOU:zákaz

obiloviny  
luštěniny (i například sója, arašídy)
škroby (brambory)
mléko a mléčné výrobky
sladkosti
sůl
rafinovaný cukr
zpracované oleje (slunečnicový...)
margaríny
alkohol
...

Paleo pokrmy nesmějí obsahovat žádná barviva, konzervanty, prostě žádné průmyslové příměsi (zapomeňte na konzervy či výrobky s nekonečnou trvanlivostí).
Více než polovina pokrmů by měla být konzumována v syrovém stavu.
Ideálním nápojem je voda.

POKUD ZMĚNA, TAK POSTUPNĚ

Ti, kdo stále hledají ten svůj životní styl nebo způsob jak zhubnout, mohou vyzkoušet i to, jaké to je okusit stravu doby kamenné. Čas na shánění vybraných potravin a jejich příprava jsou jednou stranou mince, ta druhá spočívá v tvrzení „vím, co jím“.
Pro ty, kteří by toto stravování chtěli vyzkoušet, se doporučuje pomalý přechod, to znamená nejprve vyloučit např. sladkosti a alkohol, dále potraviny s lepkem, laktózu…. Je možné, že s organismem, který je zvyklý na rychlé doplňování energie v podobě sacharidů (pečivo, sladkosti, pizza, těstoviny atd.) to ze začátku řádně „zamává“, a mohou se objevit i absťáky.

Jeden z největších propagátorů palea Dr. Loren Cordian ve svých publikacích dává přesný návod na to, jak se stravovat, kterým potravinám a nápojům se vyhýbat, jednoduše jak změnit své stravovací návyky v rámci tohoto stylu.

DOPORUČENÍ

maso
Je mou povinností výživového poradce upozornit Vás na to, že je třeba toto stravování v nejvyšší možné míře přizpůsobit potřebám konkrétního organismu. Pokud trpíte nějakými zdravotními potížemi, zkonzultujte svůj plán na změnu stravování se svým lékařem.

 

 

Závěrem snad už jen to, že paleo dieta, strava, výživový směr má jako snad všechny styly stravování svá pro a proti, své přívržence i odpůrce. Je čistě na Vás, zda paleo stravování vyzkoušíte. Pravdou je, že jen tak zjistíte (myslím, že i dost rychle), zda Vám paleo vyhovuje nebo ne.

Máte ráda maso, ale paleo strava nebude tím pravým hubnoucím směrem pro Vás?
Jednodušší a pohodovější hubnoucí cestu Vám ukáže
Instruktážní video 7 KROKŮ K ŠTÍHLÉ POSTAVĚ v období menopauzy.

Instruktážní video

7 KROKŮ K ŠTÍHLÉ POSTAVĚ 
v období menopauzy

 S jedním jediným videem dokážete
se svou postavou udělat divy,
i když vám menopauza hází klacky pod nohy

MenoLady

PŘIJMĚTE MÉ POZVÁNÍ

Dovolte mi, pozvat Vás do mé fb skupiny MenoLady.

Tato skupina je speciálně vytvořena pro ženy, které procházejí obdobím menopauzy. Ve skupině tak ode mne získáte potřebné rady a informace, jak hubnout po svém, bez diet a omezování, a to s úspěchem i přes otravné hormonální brzdy. Členstvím v této skupině se Vám dostane mé podpory a pomoci, aby se Vám hubnutí dařilo, ať už si k tomu zvolíte jakoukoli cestu. Jako členka máte možnost načerpat ode mne informace, které potřebujete a které Vám skutečně pomohou.

Těším se na Vás
Patricie