ROZPOZNEJTE, JAKÝ JSTE HORMONÁLNÍ TYP

Patricie Schwarzová

Chodíte pravidelně cvičit, jíte tak, jak se má, aby se hublo, ale pořád máte pocit, že to na vaší postavě není znát? Problém nemusí být v tom, že se málo snažíte. Vaše úsilí můžou brzdit hormony.

Pokud na vás klasické způsoby sloužící k docílení ideální postavy příliš neplatí, můžete zkusit hubnout dle svého hormonálního typu. Stačí zjistit, jaký hormonální typ jste (ze tří základních typů) a to podle toho, kde se vám v těle ukládá tuk. Podívejte se pořádně do zrcadla a určete své problémové partie.

Teď už jen podle své kategorie zkuste vyladit jídelníček a pohybové aktivity. Myslím, že to stojí za zkoušku.

ESTROGENOVÝ TYP

JAK HO POZNÁTE:

hruškaJde o postavu typu hruška. Ženy v této kategorii mají výrazně útlý pas, drobnější prsa, ale větší zadek, boky a stehna.

VÝHODY:
Estrogenový typ velmi dobře snáší sacharidy. Přebytečný cukr totiž neukládá do tukových zásob, ale spaluje ho na teplo.

NEVÝHODY:
Neumí se pořádně poprat s tuky. Přibývání na váze začíná v momentě, kdy strava obsahuje větší množství tuků a živočišných bílkovin (například maso, mléko, vejce...)

JAK SE STRAVOVAT:
K snídani jsou vhodné sacharidy (např. obilniny, ovesnou kaši nebo třeba tousty s marmeládou).
Oběd by měl být složený z kvalitních bílkovin (libové maso, tvaroh, nepříliš tučný sýr) a přílohy.
Večeři je dobré omezit pouze na bílkoviny (kuřecí maso, ryby...) se zeleninovou přílohou.

IDEÁLNÍ SPORT:
Tento typ má sklony k celulitidě a přetěžování kloubů. Proto je pro něj výhodná vytrvalostní pohybová aktivita, bez otřesů dolních končetin. Doporučuje se například cvičení na gymnastických míčích. K hubnutí napomůže i pravidelné protahování a posilování hýžďových svalů a stehen. Vhodné jsou i polodřepy, zakopávání a strečink.

GESTAGENOVÝ TYP

JAK HO POZNÁTE

vílaJsou to ženy, které na první pohled působí jako éterické víly. Mají štíhlé tělo, útlé paže a nohy. Jakmile ale přiberou na váze, tuk se jim ukládá na břiše. Zbytek těla zůstává stejný.

VÝHODY:
Ženy gestagenového typu nepotřebují moc jíst. Energii získávají z poměrně malého množství jídla.

NEVÝHODY:
U tohoto typu reaguje slinivka velice citlivě na sacharidy. Ty se pak ukládají do těla v podobě tukových zásob.

JAK SE STRAVOVAT:
Pozor na sacharidy (sladké pečivo, obilniny) jsou u tohoto typu vhodné jen ráno.
Pro lepší hubnutí se doporučuje kombinovat dva typy obědů: čtyřikrát týdně si dopřát například maso s přílohou a třikrát maso s čerstvou zeleninou.
Večeře by se měla odvíjet v podobném duchu, tedy pouze libové maso (nebo vejce či sýr) a kopec zeleniny.

IDEÁLNÍ SPORT:
Je potřeba posílit slabé svalstvo na nohou a s tím spojenou horší pohyblivost kyčlí. Zároveň není dobré zatěžovat už tak slabé vazivové tkáně, proto se doporučují sporty, které nohám trochu odlehčí, například aquaerobik. Při posilování ve fitness centru je vhodné se zaměřit na zvýraznění pasu a posílení svalů nohou. Ideálními cviky jsou například hluboké dřepy nebo různé posilovací sestavy na zocelení břišních svalů. 

TESTOSTERONOVÝ TYP

JAK HO POZNÁTE

atletikaTýká se zejména sportovně vyhlížejících žen, které (pokud jsou štíhlé) mají souměrnou, atletickou postavu. Velká změna nastane v momentě, kdy přiberou na váze - tuk se jim uloží do břicha, paží, prsou a zad.

VÝHODY:
Tento metabolický typ je zvyklý podávat velké výkony, proto potřebuje stravu bohatou na živočišné bílkoviny.

NEVÝHODY:
Velice špatně snáší sacharidy! Tělo je totiž obratem proměňuje v tuk. Ženy tohoto typu by se proto měly vyhnou tbílému pečivu, ovocným džusům nebo také slazeným jogurtům.

JAK SE STRAVOVAT:
K snídani je možné si dát sacharidy (třeba müsli nebo toust), ale zbytek dne je dobré se už obejít bez nich. 
K obědu a večeři se doporučuje stejné menu: jakékoli libové maso (třeba krůtí, králičí, rybí) a zeleninu.

IDEÁLNÍ SPORT:
U testosteronového typu se tuk ukládá hlavně v horní partii těla, na zádech, pažích, prsou a břichu. S tím je spojené i ochablé svalstvo trupu a krční páteře. Vhodnou sportovní aktivitou je vytrvalostní běh, který podporuje úbytek tukové tkáně z problematických partií. Většina žen tohoto typu mívá větší poprsí, proto je dobré myslet při běhání na kvalitní podprsenku. Při posilování těla je třeba se soustředit na tvarování pasu a vyrovnání svalové nerovnováhy v oblasti krku a ramen. Proto jsou velmi vhodné jakékoli cviky na zpevnění zad a hrudníku.

NAŠLY JSTE SE?

Věřím, že ano. 
K tomuto způsobu formování postavy se jako výživová poradkyně přikláním a myslím, že je to jeden z ideálních stylů hubnutí. Už jen proto, že nic nezakazuje, nic nepřikazuje, pouze radí, jak se dají nadbytečná kila zvládnout. Podle mého názoru to za vyzkoušení stojí a teď, přes léto je to skvělý způsob, jak nenáročně zhubnout. Těm z vás, které nejsou na cvičení a posilování bude stačit upravit si jídelníček podle svého typu. Pro všechny typy platí, že kalorický příjem by měl být nižší než výdej (ale to už všechny známe), pravidelnost ve stravování, dostatečný pitný režim, relaxace a kdo je sportovec tak samozřejmě sport.

Držím vám palce

Jak nastartovat hubnutí za pouhé 3 hodiny!

I v období menopauzy můžete začít hubnout během chvíle
s Online hubnoucím PRŮVODCEM ZDARMA

JAK ZÍSKÁM SEXY KŘIVKY v menopauze

  • 1 hodinu
    Jednoduše přimějete své tělo, aby se začalo měnit Z VÁLEČKA NA SEXY BABU.
  • 2 hodinu
    Začnete hubnout, i když BUDETE JÍST TO, CO CHCETE.
  • 3 hodinu
    Začnete hubnout BEZ TOHO, že vám něco nevyhovuje.

                           MenoLady

Online hubnoucí PRŮVODCE ZDARMA
Vás provede třemi technikami,
které jednoduše
nastartují vaše hubnutí,
a nezabrání tomu
ani ten otravný přechod.

PŘIJMĚTE MÉ POZVÁNÍ

Dovolte mi, pozvat vás do mé fb skupiny MenoLady.

Tato skupina je speciálně vytvořena pro ženy, které procházejí obdobím menopauzy. Ve skupině tak ode mne získáte potřebné rady a informace, jak hubnout po svém, bez diet a omezování, a to s úspěchem i přes otravné hormonální brzdy. Členstvím v této skupině se vám dostane mé podpory a pomoci, aby se vám hubnutí dařilo, ať už si k tomu zvolíte jakoukoli cestu. Jako členka máte možnost načerpat ode mne informace, které potřebujete a které vám skutečně pomohou.

Těším se na vás
Patricie

KDO VÁM RADÍ

Dobrý den, vítám vás na mé stránce. Jmenuji se Patricie Schwarzová a jsem akreditovaná výživová poradkyně, zakladatelka a mentorka projektu hubni PO SVÉM. Pomáhám lidem, kteří chtějí zhubnout,najít vlastní hubnoucí styl, aby mohli úspěšně a trvale zhubnout - bez trápení.
Více informaci o mě najdete zde »